2017. február 27., hétfő

Sarah J. Maas: Az orgyilkos pengéje - Üvegtrón 0,5 (Promágus Kupa)

A Prológus tagokkal már régebb óta próbálkozunk olvasási kihívásokkal, de valahogy sosem volt az igazi. Ezért gondoltunk egyet és megreformáltuk a Promágus kupát. Mostantól ahelyett, hogy egymásnak választanánk olvasmányt, csak egy témát sorsolunk ki, amelybe helytálló indoklással, kénye-kedve szerint beleilleszthet egy könyvet, a teljesítéshez pedig érveléssel együtt értékeli a könyvet.

A februári hónap témája a „Why so serious?” címet kapta, ide pedig mindenféle antihőssel, gonosz, megszállott, őrült főszereplővel ellátott történetet vártunk.
Ennek örömére én fogtam magam, levettem a polcról a már évezredek óta ott porosodó Az orgyilkos pengéjét, és kellemest a hasznossal alapon elkezdtem olvasni. Igen, tudom, első gondolatra talán nem igazán illik a kategóriába, de máris megindoklom, miért őt választottam.
Főszereplőnk, Celaena egy 17 éves, gyönyörű lány, aki történetesen orgyilkos. Ennél fogva, aki tudja, mi rejtőzik a maszkja alatt, nem igazán veszi őt komolyan (egészen addig, amíg a kését a nyakához nem szorítja a kését a csaj, de ez már egyéni probléma…). Továbbá az, hogy orgyilkos legyen egy főszereplő, nem igazán szokványos dolog, ugyanis ezt a mesterséget általában elvetemült, hidegvérű, gyilkolni vágyó emberek űzik. És bár lánykánk történetesen egy ilyen hajlamot sem tudhat magáénak, remélem az általánosítás meggyőzött, titeket arról, hogy helye van a könyvnek az e hónapi kategóriában.

ACTUAL REVIEW

Celaena Adarlan legfélelmetesebb orgyilkosa.
Az orgyilkosok törvényei szerint teljes engedelmességgel tartozik mesterének, de ő senkire sem hallgat, és csak társában, Samben bízik.
Celaena öt kockázatos küldetésre indul távoli szigetekre és ellenséges sivatagokba, ahol a rabszolgák felszabadításáért küzd, és egyben elégtételt akar venni a kegyetlen királyon. Ám eközben megszegi mestere, Arobynn parancsait, egy ilyen árulásért pedig elképzelhetetlenül súlyos büntetés jár…
Fedezd fel az öntörvényű hősnő sötét és izgalmas világát, és tudd meg öt fordulatos előzménytörténetben, hogyan kezdődött az Üvegtrón-sorozat legendája!
„A legjobban az tetszett, ahogyan a történetek összefonódnak és eggyé válnak.”– Alice
„Legalább olyan jó, mint a Harry Potter vagy a Csontváros. Fordulatos, akciódús fantasy, hiteles karakterekkel.”– Shanelle
„A könyv nem öt, hanem tízmillió csillagot érdemel.”– Adithi

Eredeti cím: The Assasin’s Blade
Megjelenés éve hazánkban: 2015
Eredeti megjelenés: 2013
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Oldalszám: 498


Nem titok, hogy hatalmas S. J. Maas rajongó vagyok, és falom a könyveit, melyeket egytől egyig imádok. Nem volt ez máshogy ezzel a regénnyel sem, annak ellenére, hogy „csak” kiegészítő novellákat tartalmazott.

Amíg a „rendes” sorozatot olvastam, mindig is nagyon érdekeltek azok az utalások, melyeket az írónő nem mindig fejtett ki teljesen, de egy külön történetben minden további nélkül el tudtam volna képzelni őket, mint például Celaena első szerelmét, esetleg a Vörös sivatagi kiképzését. Imáim meghallgattatásra találtak, ugyanis Az orgyilkos pengéje pont ezekről a rejtett drágakövekről szól.

Arobynn
forrás
Először arra gondoltam, hogy külön-külön értékelem a 4 részt, de utána elvetettem az ötletet, mivel annyira összefüggőek és szorosan kapcsolódnak egymáshoz, hogy már-már nem is tudok külön történetekként gondolni rájuk. Ez pedig kifejezetten tetszett a könyvben, mert én tényleg csak egy gyűjteményre számítottam.

Ha azt hiszitek, eléggé ismeritek már a főhősnőnket, ti is ugyanúgy meg fogtok lepődni, mint én. Hihetetlen, hogy mennyi új dolgot megtudtam és megértettem Celaena személyiségével kapcsolatban! Lenyűgözött, hogy mennyi változáson ment át a karaktere már az Üvegtrón kezdete előtt is, néhol szinte már más embernek érződött.

Az is nagyon tetszett, hogy végre mélyebb betekintést nyerhettem az Arobynnal való kapcsolatába, ugyanis míg a többi könyvben csak rejtelmesen kapargattuk a felszínt, addig ebben a részben minden kíváncsiságunkkal könyékig túrunk benne, mint Maris csütörtök reggel a turiban. Mindig is kíváncsi voltam, milyen élete volt nála a lánynak, mielőtt még bizonyos dolgok történetek volna vele.

Sam & Celaena
forrás
Amiben viszont picikét csalódtam, az a szerelmi szál volt. Valahogy egy sokkal izgalmasabb, furmányosabb egymásra találást képzeltem a két szereplőnek, nem pedig ilyen egypillanatos kattanást. Kicsit több kreativitást vártam volna Sarah-tól, ha már a többi szempontból hajtépősen zavarodott állapotba tudja hozni az olvasót a csavarjaival.

Összességében nekem nagyon tetszett a könyv, örülök, hogy végre rávettem magam és elolvastam. Kalandos volt, izgalmas, egyszerűen letehetetlen, melengette a szívemet, hogy szeretett főhősnőm úgymond előéletébe kaptam betekintést. Csak ajánlani tudom.

***

Láttam már pár helyen, és kaptam is olyan kérdést, hogy mikor érdemes elolvasni ezt a kiegészítőkötetet. Az én véleményem az, hogy semmiképpen se ezzel a résszel kezdjük a sorozatot, hanem legalább az első, vagy inkább a második könyv elolvasása után kezdjünk neki. Akkorra már kellően megértjük, mit is jelent Celaena számára a múltja és milyen hatással van rá a jelenben, így pedig sokkal élvezhetőbbé válik majd Az orgyilkos pengéje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése